Cenaze Evlerinde Kıymalı Pide Rezaleti

Nevşehir ve ilçelerinde belkide bir çok pide fırınları bu haberimize kızacak belki olmaz diyenler olacak ancak acısını pide fırını kuyruklarında yada misafir ağırlamakta geçen vatandaşlarımız için en önemlisi İNSANLIK için ÇOK ÖNEMLİ bir konu olduğunu düşünüyoruz.

Büyütmek için resme tıklayın

Nevşehir ve ilçelerinde belkide bir çok pide fırınları bu haberimize kızacak belki olmaz diyenler olacak ancak acısını pide fırını kuyruklarında yada misafir ağırlamakta geçen vatandaşlarımız için en önemlisi İNSANLIK için ÇOK ÖNEMLİbir konu olduğunu düşünüyoruz.

“Her nefis ölümü tadacaktır.”

Yani her evden cenaze çıkacak ve bu ateş her evi yakacaktır. Önemli olan bu sınavı verebilmek ve Allah’ın rızasına, cennetine ve cemaline layık olabilmektir. Ancak bu cenaze evlerindeki kıymalı pide rezaletine de bir son verilmelidir. Adeta ticari bir rant oluşturulmuş gibi bir durum da söz konusudur.

Çünkü yemek de üç unsur vardır. İhtiyaç, maddi külfet ve zevk unsuru.

1.Yemek bir ihtiyaçtır, acıkınca yemeli. Ancak ramazanda on altı saat oruç tutuyoruz, cenaze evinde iki saat yemesek ne olur? Sanki cenaze evine kıymalı pide yemek için gidiliyormuş gibi bir izlenim doğuyor. Bir cenaze sahibi “ne yemeği kardeşim biz canımızla uğraşıyoruz” dese sanki kınanacak duruma geldik. Yani bir nevi gelenek olmuş. Oysa geleneklerimiz ya İslam kültüründen ya da Türk kültüründen oluşur ve böyle bir kültür tarihimizde yok. Sonradan hurafeleştirilen, üstelik dinimize göre cenaze evinde yemek pişmesi, ikram yapılması harama yakın mekruhtur. Birileri bir şey yapıyor, ”ben yaptım siz de yapın, bu gelenektir” diyor. Geleneğimizi senden mi öğreneceğiz. Bu bir rezalettir.

2.Yemek de maddi külfet unsuru vardır. Bir ev zaten beklenmedik bir anda cenaze evi oluverir. Cenaze evinin parası var mı yok mu bilinmez. Cenaze, defin masrafları, alacaklılarla helalleşme gibi birçok maddi külfet bir anda çıkıverir. Bu yetmez bir de katılımcılara ikram. Gelsin kıymalı pideler, ayranlar. Maddi yönden de bu bir rezalettir.

3.Yemek de bir de zevk unsuru vardır. İnsan yemeği zevkle yer. Peki cenaze sahipleri de o yemeği zevkle yiyebilir mi? Yani cenaze sahipleri yemek yaptıracak, külfetine katlanacak sonra birileri zevkle yerken o da acısıyla kıvranacak ve bir lokma yemeyecek. İşte bu tam bir rezalettir. ALLAH razı olur mu?

Biz CT Haber Ailesi Olarak; "İkramlar sadece sevinçli günlerde yapılır. Böyle üzüntülü zamanlarda çirkin bir bidattir. Ölen kişinin komşularına ve uzakta da olsa akrabalarına düşen o gün ve gece yemek tertip edip cenaze sahibine götürüp beraberce yemeleridir.

Taziye günlerinden 3-5 gün sonra yada kırkı çıkınca cenaze sahibinin ölen kişinin ruhuna bağışlamak üzere özellikle fakirleri çağırıp davet yapması, Kur’anı Kerim okuyup, okutup dua etmesi ve ettirmesi daha güzel ve yerinde olur." diyor ve cenaze evlerindeki kıymalı pide vs. yemek rezaletine son verilmesini istiyor! Duyarlı herkesin bu konuda hassasiyet göstermelerini bekliyoruz.

Bir tarafta gözyaşı, bir tarafta da cenaze yemeği telaşı, el insaf bu acılı günde yemek ziyafeti olur mu? Nedir bu çaba, gelsin gitsin hazır yemekler…

Bu taziye evlerinde ki yemek furyasının acilen kalkması gerekir diye düşünüyor,

Vatandaşlarımız ve özellikle Nevşehir Müftülüğümüzden bu konunun üstünde durmalarını gerek Cuma namazları öncesi vaizlerde, hutbede, hatta cami imamlarının cenaze namazı öncesi veya sonrası konuşmalarında bu konunun işlenerek kaldırılmasına katkı sağlanacağını düşünüyoruz.

28 Ağustos 2017 - Çevre


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak CT Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan CT Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

12

Süleyman - Benim köyüm uzaklarda bir köy var o benim köyüm.

Benim köyüm Karacasar 2.2012

Benim köyüm de yemekler komsularin desteginle

Yemek yenir caylar icilir dualar yapilir.

Bende Cenazemizden sonra.

Taziye evi olarak gelen gidenlerle ilgilenirken. Erkeklerin odasinda Köyün Merkez Cami Hocasi ve yaninda imami beraber, yemek sonrasi haydi eller havaya rahmetlim icin bir Fatiha daha yollayalim.

Hosuma gitti dogrusu.

Hocam senden bir sey rica etsem uygun olurmu dedim.

Tabe o an odadaki cemaat bir an sardi Hocaya ne soracakmisim gebi beni dinliyorlar.

Bende söyle dedim. Hocam malumunuz herkesce de öyle ben cocuktum bu köyde ayrildim, ama bildigim birdey vardi. Herkes herkese kirgindir. Cünkü o öbürünün tavuguna kis demi, öbürüde kulagini cekmi. Degeri tar***in sinirina fidan dikmis gelince gölge olsun diye. Öbürü fidani söküp atmis. Gibi gibi saymakla bitmez.

Onun icin sen Cemati önüne Ramazanda bolca topluyorsun 30 günde 2 aksam desenki bakin sevgili Cemat bu konular hepimizce malum.

Ge

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Ağustos 13:00
11

barış fidan - Bu işe en başta imamlar karşı çıkar

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Ağustos 13:00
10

Mahmut kaya - Benim köyum nevşehire 40 km bizlerde kendi evinde yemek yapıp cenaze evine götürülür dü bu nasıl adet bilmem

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Ağustos 13:00
09

Nafi Metuçin - Çok doğru aynen katılıyorum.Taziye günlerinden 3-5 gün sonra yada kırkı çıkınca cenaze sahibinin ölen kişinin ruhuna bağışlamak üzere özellikle fakirleri çağırıp davet yapması, Kur’an­ı Kerim okuyup, okutup dua etmesi ve ettirmesi daha güzel ve yerinde olur." diyor ve cenaze evlerindeki kıymalı pide vs. yemek rezaletine son verilmesini istiyor! Duyarlı herkesin bu konuda hassasiyet göstermelerini bekliyoruz. Ölen kişinin komşularına ve uzakta da olsa akrabalarına düşen o gün ve gece yemek tertip edip cenaze sahibine götürüp beraberce yemeleridir. Ölen kişinin komşularına ve uzakta da olsa akrabalarına düşen o gün ve gece yemek tertip edip cenaze sahibine götürüp beraberce yemeleridir. Vatandaş ve özellikle Nevşehir Müftülüğümüzden Diğer illerimzde bu konuda durmaları gerek Cuma namazlarında..

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Ağustos 13:00
08

Ahmet yücel - Yazınızda; bidaat, cenaze arkasından 3,5,40. Günlerden bahsediyprsunuz?ilmi dayanakları göstermelisiniz göstermediğiniiz taktirde 3,5,40. Günlerde pide gibi bidaat olmaz mı??insanlara faydalı olacaksınız İslami konularda kaynak göstererek yaklaşmanızı tavsiye ederiz!Saygılar

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Ağustos 13:00
06

Gül Bahçe - Rezalet kelimesi abartı olmuş.Bunda cenaze arkasından eğlence fikri yok.Cenaze evine gelen misafire ikram da bulunmak ve ölen kişiye Hayır dua etmelerini sağlamak.Bu gelenek sadece nevşehir e özgü değil.Birde olaya ekonomik gözle bakın.Ticaretin dönmesi gerekiyor, bırakın fırıncı da kasapta kazansın. Zaten büyük marketler esnafı yaraladı birde siz bu haberlerle vurmayın derim.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Ağustos 13:00
05

Bünyamin Gökdu - Dığer yerlerde bu hizmet nasıl yapılıyor bilmiyorum ama ben kendı koyumıuzden örnek vereyım cenace genelde öğle namazına mutakıp kalkıyor dolsysıyle çevre il ve ilçelerden gelenler oluyor bu indanlar kahvaltı sonrası gelıp dönüşleri saat üç dört olabiliyor muhtarlık duğun sahıplerının yardımı olmadan bu yemek organızasyonunu yapıyor çokda doğru yapıyor yemek sonrası topluca kuran okunup yakınları ıle tazıye de bulunup dağılılıyor Avanosun Altıpınar köyü bu hızmetler koy konagında oluyor

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Ağustos 13:00
04

Cengiz - Evet bende karşıyım cenaze evlerindeki bide yenmesine .avanosda belediye karşılıyor hizmet olarak

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Ağustos 13:00
03

sinan - Eski ve faydalı bir geleneği yanlış anlatiyorsunuz Bu gelenek Antep de Ve diğer illerde de vardır doğrusu cenaze evine yemek es dost ve akrabaları tarafından yaptirilip götürülür. Cenaze evinde yemek pişmez insanlar o acıyla yemek yapamaz. yemek yaptiracaklar sıraya girer sırasıyla yemeği yaptırıp cenaze evine götürür. En kolay yemek de fırında yaptirilacak bulaşığı fazla olmayan Servisi kolay yemeklerdir. Bi geleneğin aslı cenaze evine yük olmak değil onlara yardımcı olmaktır. Geleneğin aslını anlatın ki insanlar bilsin ona göre davransın

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Ağustos 13:00
02

Ali sahin - Zaten bu konunun islamda zerre yeri yoktur dediğiniz gibi bu gelenekçi zihniyetin rant için uydurduğu bir anlayıştır

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Ağustos 13:00
01

ali Taşkıran - Şöyle bir durum daha var artık bu işi belediyeler yapıyor. Bu durumun yanlış böyle bir gelenek yok dediğimizde bunun cenaze sahibiyle alakası yok diye cvp aliyoruz. Yani bu iş rant kapısı olmuş ölene kim yanar.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Ağustos 13:00

Nevşehir Markaları

CT Haber, Nevşehir ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

0 (505) 453 50 40
Reklam bilgi


Anket Nevşehir İçin Hangi Milletvekili Daha Çok Çalışıyor ?